maandag 21 mei 2012

Mijn inspirator....

Ik ben de trotse zoon van een uitvinder!

Mijn vader, Jan Leppink, is een bijzondere man. Samen met mijn moeder runde hij een metaalbewerkingsbedrijf en winkel in het centrum van het mooie twentse dorp Enter. Mijn ouders hebben altijd hard moeten werken om 'het hoofd boven water te houden'. Mijn vader was een ambachtsman pur sang, mijn moeder verzorgde de administratie en runde de winkel. Grote bewondering heb ik voor de manier waarop mijn ouders de zaak hebben weten te combineren met de aandacht voor ons als kinderen.

Wat mij altijd bij zal blijven is de drive die mijn vader had om oplossingen te vinden voor zaken die anderen als 'onmogelijk' beschouwden of die volgens hem beter, sneller of slimmer konden. Uren, dagen en vaak nachten lang kon hij werken aan een oplossing. Die zocht en vond hij door steeds opzoek te gaan naar een creatieve oplossing. Dit heeft geleid tot een groot aantal innovatieve systemen en toepassingen, waarvan vele tot op de dag van vandaag nog worden gebruikt.
Mijn vader heeft gedurende zijn werkzame leven, altijd gekozen voor zijn passie. Hij wilde de dingen op zijn manier kunnen doen en geen concessies doen aan de door hem bedachte oplossingen. Dit heeft hem er ook toe doen besluiten om zelfstandig ondernemer te worden.

Zijn passie voor innovatie, de drive om dingen steeds beter, sneller en slimmer te willen doen en het volgen van je hart, dat zijn levenslessen die mij in belangrijke mate hebben gevormd. Deze zaken hebben mijn gemaakt wie ik nu ben, een gelukkig mens die zijn passie en zijn werk iedere dag opnieuw mag combineren.

Sinds de start van mijn werkzame leven in de accountancy heb ik diverse keren voor de keuze gestaan of ik primair voor mijn carrière zou gaan door de gebaande paden te bewandelen, of te kiezen voor een minder voor de hand liggende route en vol te gaan voor mijn passie 'innovatie'. Reeds begin jaren 90 ontstond mijn ambitie om een bijdrage te leveren aan ons mooie vak, door de accountancy 'toekomst vast' te maken door het bedenken van innovatieve (ict) oplossingen.

Met de wijze levenslessen van mijn vader in het achterhoofd heb ik daarom, net als hij, steeds mijn hart gevolgd en diverse keren onconventionele keuzes gemaakt. Deze keuzes hebben mij gebracht waar ik nu sta, ze geven me de energie en passie die ik herken van mijn vader.

Pa je bent voor mij een belangrijke bron van inspiratie, mede dankzij jou ben ik wie ik nu ben. Daarvoor ben ik je eeuwig dankbaar.

Ik schrijf deze woorden in de nacht, wakend aan jouw bed, waarin je bezig bent met je laatste strijd. Je hand vasthouden en, op mijn manier, vereeuwigen wat je voor mij betekent is het laatste wat ik voor je kan doen.

Dank je pa! Jij bent en blijft mijn grote inspirator...

Liefs, Alexander...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten